RESPECT Online prošel aktuálně rozsáhlou změnou a nově se klientům představuje v moderním designu, který reaguje na na nejnovější technologické trendy za využití vysokých bezpečnostních standardů. O tom, jak nová aplikace vznikala i o výhledu do budoucna, jsme hovořili s Ing. Michalem Truxou, provozním a technickým ředitelem, místopředsedou představenstva společnosti RESPECT.
Jak dlouho nový RESPECT Online vznikal a co bylo hlavním impulsem pro tuto velkou změnu?
Na projektu nového zákaznického portálu RESPECT Online se pracovalo zhruba 2 roky. Několik měsíců zabrala analýza funkčních a systémových požadavků, pak bylo třeba vybrat dodavatele s odpovídající kompetencí pro vývoj tohoto typu aplikací, a nakonec přišla na řadu samotná realizační fáze projektu, která zabrala nejvíce času.
Prvotním impulsem bylo to, že jsme chtěli našim klientům poskytnout moderní a uživatelsky přívětivou aplikaci, která bude reagovat na technologické trendy vývoje webových aplikací, bude plně dostupná z mobilních zařízení a nabídne i nový typ obsahu a další funkční prvky, které původní aplikace neměla. V průběhu několikaletého provozu původní aplikace vznikaly interně různé nápady, jak portál vylepšit, a sbírali jsme i cenné podněty od našich klientů. Webové aplikace a používané technologie jdou velmi rychle kupředu, uživatelé vyžadují snadno pochopitelné a komfortní uživatelské prostředí, proto jsme museli reagovat i v tomto ohledu. To všechno vyústilo zhruba v polovině roku 2018 v naše rozhodnutí pustit se do tohoto projektu.
Jedná se o velmi moderní nástroj, který reflektuje aktuální uživatelské trendy. Aplikace je plně responzivní a lze ji bezproblémově provozovat na PC, MAC i mobilních zařízeních s operačními systémy Android nebo iOS (Apple iPhone, iPad, Android zařízení). Bude se v tomto ohledu portál dále vyvíjet, aby byl tento uživatelský komfort pro klienty zachován, a můžeme se do budoucna těšit i na další technické vymoženosti?
Samozřejmě počítáme s tím, že vývoj aplikace neustrne ve stávajícím bodě. Už nyní, krátce po spuštění portálu do ostrého provozu, máme další nápady, jak rozšířit funkce portálu a vylepšit uživatelské rozhraní aplikace, aby měli uživatelé lepší uživatelský zážitek a portál měl pro ně vyšší přidanou hodnotu. Rovněž očekáváme, že s dalšími náměty na vylepšení budou přicházet samotní uživatelé. Zpětná vazba od našich zákazníků pro nás byla vždy velmi cenným zdrojem informací a zároveň motivací pro zlepšování a posouvání věcí kupředu. Řada vylepšení proběhla i na technickém pozadí aplikace, kterou běžný uživatel na první pohled nevidí. V případě zájmu klienta podporujeme dvoufaktorovou autentizaci při přihlašování uživatelů pomocí SMS, logujeme veškerou aktivitu uživatelů a jsme tedy mimo jiné schopni vysledovat, které sekce portálu jsou z hlediska četnosti návštěv nejoblíbenější nebo naopak pro klienty „nezajímavé“. Aplikace prošla nezávislým bezpečnostním auditem a splňuje všechny bezpečnostní požadavky kladené na tento typ aplikací pracujících s klientskými daty.
RESPECT Online nabízí nově možnost administrace pojištění vozidel a vytvářet si reporty nebo objednat jejich pravidelné zasílání. Je v plánu do budoucna dále tuto platformu doplňovat o další služby?
Určitě chceme rozšiřovat možnosti portálu i v těchto funkčních oblastech. Postupně budeme aplikaci doplňovat o další pro klienty smysluplné reporty. Chtěli bychom se ještě více zaměřit na analytická data a reporty, které klientům umožní odhalit příčiny vyššího škodního průběhu a realizovat opatření pro předcházení vzniku škod.
V oblasti správy pojištění vozidel si dovedu představit, že by pro některé klienty mohlo být zajímavé např. to, že by si pomocí naší aplikace mohli sami evidovat i vozidla, která nejsou pojištěna prostřednictvím naší společnosti (např. vozidla na leasing), a to včetně technických údajů o vozidle, termínu STK, data expirace lékárničky, platnosti pojištění apod.
Rovněž zvažujeme využití portálu jako základní komunikační platformy pro řešení běžných klientských požadavků a potřeb. Již dnes nám může klient přes portál nahlásit novou škodu, přidat podklady k již nahlášené škodě nebo nahlásit změnu RZ vozidla, ale využití této webové platformy může být daleko širší. Záleží však samozřejmě hodně na tom, jak by se tato myšlenka líbila našim klientům. Průzkum jsme si zatím nedělali. Více už bych si, s dovolením, nechal pro sebe, abychom neprozradili úplně vše a uživatelé se měli na co těšit. :-)
Podívejte se na naše video. Ukážeme vám v něm, jak nový portál funguje a kde najdete veškeré informace ohledně pojistných smluv.