Ve spolupráci s našimi odborníky jsme dali dohromady pár tipů, jak vzniklou situaci řešit a na co je dobré se připravit.
Jak se k situaci staví pojišťovny v případě sjednaného cestovního pojištění?
- V případě, že jste vycestovali do zahraniční před zveřejněním doporučení Ministerstva zahraničních věcí ČR necestovat do příslušné oblasti, budou pojišťovny hradit léčebné výlohy vzniklé v důsledku nákazy koronavirem.
- V případě nařízení karantény v předmětné oblasti, bude pojišťovna poskytovat asistenci.
- V případě vynuceného prodloužení pobytu budou pojišťovny prodlužovat pojištění (některé na své náklady), ale bude nutné kontaktovat pojišťovnu za účelem informování a požádání o prodloužení.
- Pokud vycestujete po zveřejněném doporučení necestovat do určité oblasti, vystavujete se riziku, že Vám nebude poskytnuta asistence ani krytí léčebných výloh.
- U většiny pojišťoven není u individuálních smluv cestovního pojištění koronavirus důvodem k úhradě storno poplatku v důsledku zrušení cesty.
Povinnosti cestovních kanceláří:
- Pořadatel zájezdu (cestovní kancelář) je povinen klientovi poskytnout pomoc v nesnázích.
- Rozsah a intenzita pomoci se odvíjejí od závazků pořadatele vyplývajících ze smlouvy mezi pořadatelem a zákazníkem.
- V případě nevyhnutelných a mimořádných okolností nese pořadatel náklady na nezbytné ubytování, a to nejvýše za tři noci na jednoho zákazníka.
- Pořadatel může odstoupit od smlouvy mimo jiné tehdy, pokud mu v plnění závazku brání nevyhnutelné a mimořádné okolnosti a zrušení zájezdu oznámil zákazníkovi bez zbytečného odkladu ještě před zahájením zájezdu.
- Při odstoupení od smlouvy pořadatel vrátí bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů po ukončení závazku ze smlouvy, platby uhrazené zákazníkem.